donderdag 27 juni 2013

Vers van de boer

Aspergetijd. Ieder jaar kijk ik er weer reikhalzend naar uit. De tijd dat het witte goud weer volop verkrijgbaar is. Normaal gesproken neem ik mijn asperges altijd mee bij de Albert Heijn. Maar afgelopen weekend waren we toch in Limburg dus namen we ze vers van de boer mee. Langs de snelwegen in Limburg hebben boeren borden staan waarop zij hun waren aanprijzen. Je neemt even de afslag en je loopt zo bij de boer het erf op. Voor slechts 2 tot 4 euro heb je al een kilo heerlijk verse asperges. En niet alleen asperges zijn bij de boeren verkrijgbaar. Ook aardbeien en andere groeten en fruitsoorten zijn verkrijgbaar.

Gisteren hebben wij heerlijk genoten van onze verse asperges. Lekker traditioneel met aardappels, gekookte eieren, ham en natuurlijk een botersausje smaken ze het beste.
Hier in de omgeving van het Westland heb ik ook al een paar boeren ontdekt waar je verse producten kan kopen. Dit ga ik zeker vaker doen!! Heerlijk en vers van het land!

Een botersausje maak je heel makkelijk. 
Maak eerst bouillon. Zo'n kwart liter is voldoende.  Smelt 50 tot 70 gram boter in een pan. Haal deze van het vuur voor hij bruin wordt. Roer 4 eetlepels bloem door de boter tot dit een dikke massa wordt. Dan beetje bij beetje de bouillon erdoorheen roeren tot de saus dun genoeg is naar jouw smaak.  Voeg naar smaak nog peper en zout toe. Eet smakelijk!



 

 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten